AktiveBilister har modtaget et indlæg fra en vred og skuffet bruger af den kollektive trafik som vi har valgt at bringe herunder.


Juli 2005

Kære Aktive Bilister

Så er den igen gal med den offentlige transport, ja ikke fordi den på noget tidspunkt er blevet bedre, men nu er den helt gal igen.

Det er blevet sommer, det er varmt.. og UUUHHHAAA det skaber problemer for både DSB og HT. DSB kan ikke føre tog, fordi skinnerne slår sig, ja jeg slår mig hver måned på den regning jeg får ind af døren når mit månedskort skal fornyes. Den nye hurtigere togplan vi var blevet lovet er blevet kasseret. Man kan jo ikke føre de nye tog på de gamle skinner og slet ikke hurtigere end man gør det nu. Hmm… lad mig opsummere: Det er kun Harry og Bahnsen fra DSB´s populære reklamer der formår at komme "lige til" hvor de nu skal hen. Resten af os slaver af offentlig transport må indstille os på at blive bragt "lige til" tosseanstalten, eller hænge os i sætningen, det er "lige til" at blive skide sur af.

Heller ikke Metroen er stort bedre. Dørene falder af, tunnellerne skal renses, personalet strejker, det blæser for meget, strømmen er gået og rulletrapperne er lukket fordi folk falder ned. Og ikke nok med det, man kan vel dårlig være sikker på at man kommer frem til sin destination - metro toget kan jo finde på at køre i den forkerte retning!! Det er vist også kun "lige til" at blive sindssyg af.

Måske skulle DSB overtage ansvaret for Metroen, deres slogan dækker jo også linjen "lige til" at køre den forkerte vej, "lige til" at falde ned af og "lige til" at strejke over!!

Næh - så har vi gode gamle HT, som jo nu så smart hedder HUR. Det bliver administrationsomkostningerne vel ikke mindre af!! Nå… Jamen de må da have tjek på det. De har jo ført linje 5 som sporvogn og senere som Bus og nu som linje 5A.

NEJ..! Hvis bussen kører til tiden, hvis bussen ikke er gået i stykker og hvis bussen ikke er overfyldt og hvis bussen ikke er noget gammelt skrammel, så kører det godt.

Ja, for der er investeret i nye busser, der kan have flere passagerer med og som på en varm sommerdag kan køle luften og som om vinteren kan varme bussen. MEN ATTER ENGANG.... NEJ!!

Bussernes køleanlæg er i stykker - siger de, på samtlige busser?? Spørger jeg! Men de er ikke taget ud af drift for det er selvfølgelig god service, at der er 40 grader inde i bussen og at vinduerne ikke kan åbnes. For det er jo ikke nødvendigt når der er aircondition i busserne. Jeg fnyser hånligt!

IGEN... NEJ!!

Og vi stakkels godtroende fjolser, der hver dag troligt tager bussen og toget til og fra arbejde. Vi betaler bare hvad det koster. MEN HVORFOR..??

Nu må det være slut.

Kære Aktive Bilister. Vi må stå sammen. Vi må skrive, vi må ringe og vi må maile til HUR om de dårlige vilkår. Det er slut med i vores fedladne tilstand ikke at tage stilling til hvorvidt vi vil betale for denne dårlige service!!

Med venlig hilsen 

Christina 

(En måske kommende bilist - for der kan vinduerne åbnes, hvis køleanlægget ikke virker! Dog kan jeg så ikke finde en parkeringsplads inde i København.)